Veel mensen en organisaties zijn bezig om hun omgeving te ‘pleasen’ en daarmee in de gratie van collega’s, vrienden en klanten te komen. Ze zijn bezig om goedkeuring te vinden bij hun ‘doelgroep’. Besteden veel tijd aan het voldoen aan het wensbeeld, zonder zich af te vragen wat ze zelf willen. Zij zijn zich daar soms niet van bewust. Het is als een cafetariahouder die, omdat er in een andere markt meer te halen valt, een chique restaurant begint, in de hoop dat het een succes wordt. Hij vergeet hoe hij gebakken is, waar hij eigenlijk zelf voor gaat en staat. Hij vergeet dat zijn serviceniveau, zijn leiderschap, veel te maken heeft met wie hij is. Me medewerkers, leiders en organisaties gaat het eigenlijk net zo. Als je niet weet wat het potentieel (de motor) is waarmee je het moet doen, niet weet welke storingen zo nu en dan bij je optreden (haperende versnellingsbak) en vergeet om je navigatie (bestemming) in te stellen…?! Dan lijkt het je allemaal te overkomen. De omstandigheden bepalen dan jouw keuzes, je komt in de waan van elke dag terecht. Je krijgt een werkend leven om te leren, je te ontwikkelen en leiderschap te tonen. Grijp je kans!
Harold Viscaal
Harold Viscaal heeft een eigen veranderfilosofie Grip op succes® (www.gripopsucces.nl) ontwikkelt, waarbij hij organisaties leert hoe zij met fundamenteel veranderende klant- en marktontwikkelingen om kunnen gaan. Hij neemt hen mee in het ‘Omdenken’ (qua mindset), het ‘Omschakelen’ (qua werkmethode) en in de ‘Doorvertaling van de organisatievisie- en strategie’, tot op het laagste niveau in de organisatie. Hij wordt gezien als succesvolle ‘realiteitsverruimer’ en ‘transformeerder’ van instellingen en organisaties die ‘om’ moeten. Hij publiceert zijn ervaringen in diverse columns en werkt aan een kleurrijk boek over de zin en onzin van organisatieverandering en de waanzin en zin van mensen daarbinnen. Harold Viscaal: harold.viscaal@aegte.nl / 06 – 51 41 44 90.
Geef een reactie