Staat u open genoeg voor de nieuwe industriële revolutie? Taboe van ondernemers Succesvolle ondernemers hebben vaak jarenlang alle gelijk aan hun zij. Met hun winnende strategie hebben (hadden!) zij de beste argumenten in handen om noodzakelijke ver- anderingen (te) lang voor zich uit te schuiven. Het gebrek aan toegevoegde waarde wordt echter door het gemak […]
Lees meer...Naast een logisch, zichzelf versterkend businessmodel; een optimale bedrijfskunde, bepaalt cultuur voor een belangrijk deel hoe voorspelbaar het succes van organisaties verloopt. Het is interessant hoe de gemiddelde leidinggevende (en trainer – adviseur!) aan de buitenkant op het gedrag blijft hameren, terwijl de onderliggende overtuigingen, aannames en grondhoudingen, nu juist de aansturing van het dagelijkse […]
Lees meer...Investeren in ‘de buitenkant’ of in het eigen motief? Het valt mij op hoeveel organisaties zwaar in ‘de buitenkant’ investeren; productonwikkeling, marketing en stroomlijning van de organisatie, zonder zich af te vragen of de medewerkers in de uitvoering ervan, wel in lijn met hun persoonlijke geloof handelen. Wat doe jij als je niet voldoende gelooft […]
Lees meer...Flitsende sportwagens, nieuwe relaties en opvallend hippe kleding zijn de cliché’s die meteen in je gedachten springen bij de midlife. We denken vaak aan de uitspattingen. Er is echter ook een andere invalshoek die de midlife juist maakt tot een serieuze kans om een groeisprong voorwaarts te maken. Als authentiek en uitgebalanceerd mens; als leider […]
Lees meer...Over de gewenning van verzorgd worden We komen uit een tijdperk waarin werknemers nog onderdak kregen middels huizen van hun werkgever. Waarin de publieke zaak optimaal door (overheids)instanties voor ons werd geregeld. Onze luxe verzorgingsstaat legde ons in de watten. Echter, langzaam maar zeker worden we steeds meer de zelfvoorzienende samenleving van weleer. Burgers, ondernemers […]
Lees meer...